AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Thursday, October 11, 2012

wORKer... Oh what can i say..

 assalamualaikum wbt.. entry kali ni nak cakap pasal pekerja... maklum ar dah bekerja part time, mestila citer pasal kerja...

hikayat bermula...

datang seorang customer, nak cari beg.. aku panggil customer A. customer A ini selalu di serve oleh kak sally.. tapi oleh kerana kak sally ngah serve customer lain, iaitu customer B, aku pun serve customer A tuh dengan hati yang malas..

in the middle, datang kak kady,so.. aku pass customer A tu pada kak kady.kak kady pon serve.. memanglah.. aku kan printer.. jual banyak2 pon dapat incentif 300 jer.. baik tak payah jual. hati aku cakap.

habis jer kak sally serve customer B tu, dia pon sibuk2 gi tegur customer A.. customer, seronok la.. semua nak layan dia... yang peliknya..

kak sally: dik, ko nak beli barang ker? tak lama lagi kedai ni nak tutup dah... bulan nih last...

customer A: betul ke kak? tanya pada kak kady tuk kepastian.

kak kady : tak lah... dia cakap2 saja... (try to pertahankan kedai)

kak sally: ye lah.. ingat akak ni nak tipu ker??? dik ko kenal m*******, f*******,k*****... ko p la klcc.... beli dengan dorang.. sini tak ada org yang experienced yang boleh kau tanya..

customer A: kenal..saya dah lama kenal dorang..saya selalu pun beli dengan dorang.,.. sini tak da barang nak jual murah2 ke kak? kan dah nak tutup...

kak kady: ..... diam saja

kak sally : ko kol saja dorang... tanya ada barang murah ke tak...

kak kady: asha... tu tadi i lupa nak bli air yang u pesan.. i p beli sekarang...

rupa2nya... kak kady p beritahu manager kami bahawasanya kak sally p bagitau semua customer yang datang kedai nak tutup..  manager pon apa lagi.. mengamuk lah... direct kol kak sally... tanya2 kak sally, betul ke bagitau kat customer macam tu.. kak sally cakap, customer tu customer dia.. customer datang cari dia.. kunon adik angkat dia.. and then...

yang paling tak best aku pun turut terjebak sama... aku yang dok nak buat roti bakar ni dikatakan kol manager mengadu.. aku pa lagi.. pegang hp pun tak ade.. apatah lagi nak hapal no. manager.. dalam hati aku, buta ke apa minah nih! aku selamba jawab, kak kady kot

confirmlah cina apek tua tu.. menyampah aku.(ayat kak sally)
 tak tahan... aku pon dah lupa dia cakap apa lagi... dengan selambanya kak sally halau customer tu balik... then manager kol kak sally by her mobile phone, tanya.. tapi kak sally jawab jerit2.. aku plak sakit telinga. aku malas nak layan, aku pon amik roti bakar aku, makan kat kerusi panjang luar.. bisiiiiiiiiiiiiiing banar!!!
minum pun kat luar.. huhuhu... makin panasla keadaan time tu...

last chapter, aku dapat tau, kak sally undur diri... dah berhenti... huhuhu.. memang lah.. sapa jer yang boleh terima n suka kita 100%? takkan ada... tapi kita perlu lah sabar.. tak tahulah apa jadi esok... huhuhu.

malaslah aku.. baik jadi neutral.. malas nak sokong sapa2... semua pon ada salah...





No comments:

Post a Comment