AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Friday, November 12, 2010

oit!! baca nih dulu!!!


AL-HAKIIM

MAHA BIJAKSANA

ertinya Allah yg maha bijaksana,yg mempuyai hikmat,berpgtahuan ilmu ghaib lagi arif dalam semua peritah dan tidakannya.


firman Allah s.w.t

yg bermaksud

tidak aku(Allah)jadikan jin dan manusia melainkan untuk menyembah aku (Allah)surah adz-dzaariyaat 51:56


KHASIAT DAN CARA BERAMAL

  • 1.barang siapa yg berulang kali membaca''Ya-Hakiim''tanpa henti2 dari semasa ke semasa,insyallah dirinya tidak akan menemui kesulitan dalam setiap perkerjaannya.

  • 2.barang siapa berzikir''Ya-Hakiim''300kali pada setiap hari dan malam,insyallah dibukakan baginya pintu hikmat dan dipalingkan daripadanya segala yg memberi mudarat kepada dirinya.

  • 3.bagi seseorg penuntut ilmu atau perlajar.sekiranya diamalkan berzikir''Ya-Hakiim''300kali pada setiap hari waktu pagi dan petang,insyallah dirinya peroleh kejayaan dalam pergajiannya.

tingkatkan amalan...
by: Miss S..

No comments:

Post a Comment