AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Friday, December 16, 2011

bertudung atau tidak

nabella (tidak bertudung) : tak semua orang pakai tudung tu baik...
nabilah (bertudung) : kenapa kau cakap macam tu?
nabella (tidak bertudung) : wat.. salah ker aku cakap? pakai tudung tapi tak solat.. apa tu..
nabilah (bertudung) : biarlah.. itu dosa dia dengan Allah bukan dengan kita. sebagai teman, kita dah tegur.. yang kau ni.. sayang 1000x sayang.. solat tak tinggal, tapi rambut kau di biar pada mata yang haram memandangnya.. jadi ko rasa dosa ko ngan sapa..?
nabella (tidak bertudung) : ..... (diam je lah...)
nabilah (bertudung) : ...... ( harap2 tak sakitkan hati dia..)

p/s: bertudung atau tak, bukan menentukan seseorang itu baik atau tidak. tapi yang pasti, bila seseorang yang tak bertudung tapi seagama, membuka bicara tentang wanita bertudung itu tak semuanya baik, sebenarnya dia cuba untuk membuatkan kita rasa semua wanita tak bertudung tu baik. make sense.

p/s: yang tertutup itu indah

No comments:

Post a Comment