AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Sunday, April 13, 2014

JODOH

SALAM.
ENTRY KALI INI bukan pasal cerita Jodoh  yang astro tayangkan kat astro ria
tapi entry kali ini , nak citer pasal jodoh aku.

wey.....
JODOH TAK KESAMPAIAN... isk3x... sedihnya....
huhuhuhu =( sedeyyy sangat.... tak pernah rasa sedey macam ni....


aku,
pernah jatuh cinta pada sorang mamat nih. sama tempat kerja. time tu aku tak tahu dia nak bertunang. bila aku tanya dia, dia kata dia sedang mencari. so, aku pun OK je lah kan... tak salah lah kan kalau aku nak kat dia ( perghhh... ayat tak boleh blah!!)

masa bulan posa, time sahur.. kami selalu kongsi2 makanan. (kongsi doesnt mean nak suap2 bagai k... kongsi mean, kitorang tukar makanan.) so, something yang aku tak sangka lah kan?? pucuk dicita ulam mendatang. aku pon layan jer... dia pon ada nak bagi kongsi air, tapi aku act sikit lah kan.. takkan nak minum air dia bawa tu. (walau dalam hati tengok macam mengancam jer air koktail dia -tahan2 asharah)
dengan egonya, tak palah.. tak minum air sejuk .. (ngehngehngeh- dia pun pandang aku muka yang sangat hairan bin ajaib) aku lagilah.. buat muka aladdin.. hihihihi =)

until one fine day, aku tahu dia punya shift nak kena masuk time raya ke-2. so, aku ngan baik hati bertanyakan pada dia, dia datang tak on that day? dia cakap dia datang. (kembang2 bahagia) tapi dia dari kampung. laju jer aku taip msg tanya bila dia balik, sapa yang jemput, balik naik apa.. dia jawab, raya ke-2, pagi kul 10.pm sampai kl, naik LRT je sampai umah.

aku pun,, offer lah diri nak jemput dia. ntah, senang jer ngan dia. rasa macam nak tolong dia sangat2...
sedangkan aku ni buta jalan KL. sekali lagi, BUTA. 3x aku pusing dataran merdeka nak cari pudu raya. ulangi, 3X. banyak kali dia ajar aku dalam tepon. tak jemu pun. RESPECT!!

almaklum lah raya kan... aku berhias over sikit dari biasa. bedak seinci, lipstick, celak bagai, .. nampak cantik cikit la... Sikit jer. dia macam terpesona tengok aku. aku pon tersipu. kehkehkeh. [aku mmg suka lar.. kan aku mmg suka dia- kembang2 bontot ni XD]

simple jer sebenarnya... 



anta sampai umah dia, dia blanja Mc D, aku pon bedal jer. semuanya bermula dari sinilah. aku rapat dengan dia. sampai 1 hari aku try cakap aku nak bertunang, then dia terdiam lama. ....
then dia berterus terang, katakan dia akan bertunang akhir syawal. aku pon sesentaplah...
memang sentap tahap gaban. diam... lama aku diam... sampai aku pernah msg dia, aku sanggup jadi yang ke-dua. hebat tak? Yang KEDUA. tak perlu orang lain tahu, aku REDHA asalkan aku milik dia. TENGOK, hebatkan? mmg time tu, inilah yang aku rasa.

korang rasa apa feedback dia???

"untuk apa kita berkahwin kalau kita tak hidup bersama?"
nampak tak ayat reject dia? aku diamkan jer..PASRAH. Until dia kenalkan aku sorang lagi supervisor.
time tu hati dah sarat dah ngan kepedihan. dia siap cakap lagi ngan aku,

" ha Sha, ni hensem apa? tak nak ker?"
dalam hati aku, aku nak kaulah bodoh!! kenapa tak nampak aku!! tak apa... jangan menyesal!!

rupanya, supervisor yang dia kenal tu aku mmg kenal. Elly yang kenalkan. dan sebenarnya dia pon dah lama nak nombor fon aku untuk berkenalan. nampak tak TAKDIR aku?

sekarang mesti korang tak faham, jodoh aku yang mana kan??? aku pon dah confuse. nanti aku sambungkan.

No comments:

Post a Comment