AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Wednesday, March 23, 2011

aku sendiri

dalam menafsirkan diri aku.. siapa aku sebenarnya.. banyak betul kealpaan yang aku telah lewati... tapi, Allah swt itu maha Esa, maha Perkasa.. mengetahui setiap apa yang ada di bumi dan di langit. saat aku pandang pada pohon yangrimbun, saat aku melihat pada langit yang suram, saat aku merenung air mengalir... aku rasa diri aku sudah terlalu jauh menyimpang daripada kejadian Asal ku yang sebenar.. aku terlalu asyik dengan keduniaan sehingga aku sering mengabaikan suruhanNya...

terlalu banyak sifat ego yang membelenggu hati aku, terlalu banyak sifat tamak, sehingga kini aku merasa diri ku terlalu hina. hidup yang selama ini aku perolehi jauh dari sepatutnya. sesungguhnya Islam itu terbaik... menjaga setiap kesucian.. tapi aku alpa, aku sendiri menjeratkan diri dalam kancah kehinaan.

biarpun aku tersesat, Allah sentiasa ada.. memberi petunjuk.. selama aku alpa, selama aku sombong, dia tak pernah putuskan rahmatNya keatas ku... Dia tak pernah ambil orang yang ku Sayang, Dia sentiasa memberi peringatan kepadaku agar aku selalu kembali kepadaNya. malunya aku pada Allah swt, Tuhan sekalian Alam.. Akulah hamba yang tak pandai berterima kasih. akulah hamba yang ego, akulah hamba yangtak sedar dek untung...

aku MALU pada Nya.... semoga perubahan kali ini menjadikan aku lebih hampir kepadanya.. ISTIQAMAH selalu... aku terlalu rindu NIKMAT iman dan perasaan yang dekat dengannya.



Ya RABB... SESUNGGUHNYA KAU LEBIH MENGERTI HAMBAMU INI... DEKATKANLAH AKU DENGAN MU, JAUHILAH AKU DARI LARANGAN MU, TEGA KAN AKU AGAR AKU DAPAT MENEMPUHI SEGALA CABARANMU...
YA ALLAH YANG MAHA MENDENGAR,
AKU HANYALAH HAMBAMU YANG HINA..
TAPI PERKASALAH DIRIKU SEPERTI SAIDATINA SITI FATIMAH R.A
TABAHKAN HATIKU SEPERTI SAIDATINA KHADIJAH R.A
DAN BIJAKSANAKAN AKU SEPERTI SAIDATINA AISYAH R.A

YA ALLAH, BUKAN AKU SAHAJA, KAU BERIKANLAH PETUNJUK DAN HIDAYAH KEPADA RAKAN2 KU, JIRAN2KU DAN TAK LUPA PADA KELUARGAKU.. SEMOGA KAMI SEMUA TIDAK TERLAMBAT DALAM MENEMUKANMU...

AMIIN...

No comments:

Post a Comment