AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Saturday, March 26, 2011

Manusia paling J.A.H.A.T

assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada kawan2 semua... Apa khabar agaknya kalian?? semoga semuanya dalam keadaan baik2 sahaja...

episod hari ini nak paparkan ciri-ciri manusia yang di anggap JAHAT dalam Islam. ADA 9 SEMUANYA... harap2 kita semua jauh dari sifat2 yang berada di bawah...

>>>> daripada Asma' binti Umais Qasmiah, qola rasulullah swt,<<<<

1) Sejahat2 hamba Allah adalah orang yang BESAR DIRI & SOMBONG.
" dah lah sombong & menyombongkan diri sehingga terlupa pada Allah yg Maha Besar & Maha Tinggi"

2) manusia yang buruk adalah manusia yang PALING KERAS KEPALA & MELAMPAUI BATAS.

3) manusia yang paling jahat adalah LALAI & LUPA sehingga dia lupa tentang kubur & kereputan badan.

4) LUPA KEPADANYA , tinggi diri dan lupa pada asal kejadiannya

5) manusia menggunakan AGAMA UNTUK DUNIA

6) manusia MENJUAL AGAMA dengan jalan SYUBHAH.

7) manusia yang TAMAK DALAM MEMIMPIN

8) manusia yang MENGIKUT NAFSU

9) manusia yang menjadi HAMBA yang melakukan MAKSIAT

aku harap agar kita semua dapat sedikit input dari apa yang aku tulis.... amiiiinnnnn......... ^^V

No comments:

Post a Comment