AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Monday, February 24, 2014

aku No. 1 atau No. 2? Episode 2

28 February 2011: aku Nikah dengan Zul. segalanya parah. bolehkah kami semua lupakan tarikh tu.

aku sepatutnya bernikah dengan orang lain. lagi 3bulan jer.. Zul pulak akan bernikah dengan tunang dia, lagi 2 bulan. Kalaulah masa boleh diputar semula.. pasti aku tak ikutkan nafsu ni.

"Lin, boleh tak bagi 1 Zul 1 malam jer untuk bersama dengan Lin?" Zul merayuku
"janganlah Zul. Zul dah nak kawin pun. tak lama jer. Lin pun dah nak kawin jugak.:"
"Lin, kenapa kita tak ditemukan lebih awal?"
"kan Zul dah kata tadi, mungkin ini yang terbaik untuk kita."
"iya. kita tak ada jodoh. Zul cuma harap zul dapat bertemu Lin lebih awal dari orang lain"
"macam tajuk lagu jer"
"tapi lin kena tahu, Lin orang pertama buat Zul rasa disayangi dan tak ditinggalkan"
"Zul pun kena tahu, Lin pernah sayangkan Zul sepenuh hatii Lin."

"Zul rasa tak bestlah. tak seronok nak kawin"
"kenapa pulak? patutnya lepas pi kursus kawin mesti berkobar-kobar nak kawin"
"patutnya Zul tak mulakan lagi."
"hmm... baguslah kalo Zul faham. Zul jangan risau. Lin pun akan berhijrah after married. at least Zul dah takkan jumpa Lin"
" tapi kalau ikutkan hati, Zul masih nak kan Lin"
"jadi macam mana..?"
"let give me 1 night to be with u.."
"gila. jangan mengarut"
"Lin, kita pernah buat kerja gila ni dulu. please"
"ye.. Zul tahu tak susah Lin nak luapakan semua tu. setiap kali Lin sujud, Lin menangis."
"Lin janganlah lupa. Zul tak boleh lupa Lin"
"ingat tak 1st time kita?"
"lin tak nak ingat" segera aku membalas. sedang mindaku berputar-putar ingatkan kejadian tu. 3bulan aku tak boleh lupakan Zul. yup. aku mmg jatuh hati pada dia. once aku tau dia rupanya nak kawin dah, aku pun menyepi. buat dia seperti kawan, yang xde apa2 terjadi, sedangkan yang terjadi tu terlalu banyak.. tapi hatiku berdebar setiap kali memandangnya. apa tidaknya, aku hampir-hampir lemas dan hanyut dalam nafsu yang berahi ketika bersamanya suatu ketika dulu. Nasib iman aku masih kuat, kalo tak hilanglah kedaraanku.

"Lin, Zul cuma nak praktis dengan Lin.."
"banyaklah. ingat Lin bahan uji kaji ker?"
" tak"
"Zul nak lin"
"Lin dah nak kawin dengan orang lain"
"Zul pun.."
"Zul sabarlah. lagi 2bulan Zul buatlah dengan isteri Zul"
"Zul nak Lin"
"yela.. nanti Lin tengok2"hah.. aku membiarkan pak harimau ni makan aku.
"thank Lin"
"lets make a deal. thing have expired date and no redeem. this will expired on 1st March 2011."
"Okay, so.. 28 Feb?"Zul mencuba
"ok." tu je yang aku mampu balas.
---------------------**************--------------------



No comments:

Post a Comment