AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Tuesday, February 25, 2014

aku No. 1 atau No. 2? Episode 3

krukk... krukk
bunyi perut

lapar giler.
"Zul ni tak tinggalkan kunci ker untuk aku keluar dari umah ni?" mata melilau mencari kunci.
"huh.. pintu ni pun tak ada lubang kunci, hah... pakai swype rupanya. " mataku tertancap pada 1 keping kad warna putih atas meja makan.

okey.. nak siap.. hehehe.. nak makan bubur ayam MC d.. lama dah tak makan... baju lengan panjang warna kelabu disarungkan pada tubuh, seluar jeans jenama Lee turut di sarungkan pada kaki. tudung berwarna hitam dikenakan, pin disematkan di hadapan. hurmm... macam terlupa pula. apa yer... minyak wangi...

"Zul suka bau Lin" ingatanku terus menyinggah pada suamiku yang baru sehari. pukul 7, mesti dia dah pergi kerja. SMS aje lah.. aku dah jadi isteri orang. tingkah laku kena jaga walau dia tak menjaga aku.
biarlah...

"Lin nak keluar beli makanan. Lin lapar. Izinkan Lin yer."

okeyh.. dah anto SMS. lantoklah dia baca ke tak. mesti kerja kat LINE busy giler time2 macam ni.

kad warna putih ku capai dan gegas keluar rumah.

bubur ayam
bubur ayam mc.d
panas dan enak bubur ayam..

hihihi.. nak makan bubur ayam mc.d

tut..tuttt... mesej berbunyi

"Lin, kat mana?"
sapa pulak nih.. tibe2 jer tanya orang kat mana.. maleh aku

tut..tutt... bunyi lagi mesej

"Zamri"

nak apa lagi... alahai... bakal suami tak jadi aku ni... aku dah malu ghiler kowt dengan kau. bukan sekali aku buat hal.. masuk ni dah 2 kali. tak jadi nak kawin ngan kau. percayalah kita tak ada jodoh.

tut..tuttt lagi2 mesej

"lin.. i nak jumpa u, benda ni boleh bawa bincang. i percaya u tak bersalah"

malas aku nak layan. semua dah berlalu. aku dah sah jadi isteri Zul. cukuplah. aku lapar. nak makan.

Mc.d genting klang tempat persinggahan, dibawah pohon rendang kereta di-park. bubur ayam dan milo ais di pesan.

tut..tutt... adoi... knapa lagi ni... aku malas lah.. nak makan pun jadi tak ada mood.

"hati-hati. makan ingat Zul yer. dah sampai rumah bagitau tau. Lin masak ker hari ni?"

ceyhhh... Zul rupanya..

"Zul nak Lin masak?"tanyaku membalas mesej
"Zul tak nak menyusahkan Lin, kalau Lin masak, Zul balik makan dengan Lin"
"kalau macam tu, Lin tak masak" balasku.
"ok"dia pun balas

aku belum dapat terima semua ini dengan hati yang tenang. jiwa aku masih kacau. mana dengan status aku sekarang. change need time. semua ini sangat tak mudah. semoga aku ada sinar. Zul nak kawin lagi 3 minggu. hemmm.. Ya Allah. permudahkanlah semua urusannya. redho kah aku?



No comments:

Post a Comment