AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Monday, February 24, 2014

aku No. 1 atau No. 2?

salam...

mungkin coretan kali ini tak berapa nak best sikit..

-------------------- **********---------------------

"Lin tinggal dulu kat sini k?"
"rumah siapa ni? "
"Rumah ni, Amy nak sewa. tapi tak apalah. Lin tinggal dulu k. tempat tinggal Lin keutamaan Zul."matanya tepat memandang wajahku.
"thanks Zul."
" Lin rehat lah, tak perlu say thanks. this is my responsibility. you are my wife now. Sorry for everything" sambil memelukku.
 aku diam.. mengiya pun tak.. menidak pun tidak. kaku. batu.

entah.. perasaan ni.. terlalu sakit sampai aku tak tahu nak rasa apa. inilah rasa dibuang keluarga.

"pukul 10 jap lagi Zul balik rumah tau." aku diam lagi
"Lin, listen. you are the one. now and on you are mine. jangan diam macam ni. Sabarlah. Nanti mereka semua dapat terima. its take time."
"yer.. " aku membalas

itu jer yang mampu aku katakan bila aku telah dilontar jauh dari keluargaku.
apa yang aku perlu lakukan. buat masa ni aku nak pasrah dulu... biarlah.. murung. itu yang aku nak jadi.
sekejap lagi, Zul akan pulang ke rumah parent dia. tinggallah aku sendiri.
segalanya berlaku sekelip mata.

"Lin, Zul nak balik dah ni. Zul ada tinggalkan Nasi goreng atas meja. Lin makan tau." satu kucupan hangat singgah di dahiku.
"take care sayang.." aku menggangguk.

sendiri..
diam...
bisu...
sunyi..

aku duduk di atas sofa yang sederhana besar

Apartment yang semi funiture. aku pernah tengok apartment ni... oh ye.. aku pernah google nama Zul masa aku mula-mula kenal dia. dia ada carikan orang untuk sewa apartment. mungkin inilah.
aku berdiri di pintu masuk. 10kaki ke hadapan ada sebuah sofa tempat yang aku duduk tadi. sederhana besar berimej moden. white color. macam yang aku impikan. 3 kaki dari tepi sofa ada balcony, pagar dia bercorak hemisfera. warna putih juga. depan sofa, kira-kira 7 kaki, ada 1 cabinet tV yang kecil dengan Tv LCD 32 Inch. ok lah kan.. astro tak ade. ke kiri dari tempatku berdiri, ada sebuah dining table, modern untuk 4 orang makan. then, ada 1 arch untuk masuk ke ruang dapur.
ruang dapur agak besar, tapi cuma ada peti ais and mesin basuh. kira-kira dapur ni macam besar bilik rumah mak. ada dalam 15x15ft anggaran aku jer. rumah ni cuma ada lampu, kipas, Tv dan langsir yang temani aku.

bilik tidur ada 3.
1 bilik tidur je yang ada tilam. esok baru fikirlah nak beli apa. sekarang tidur dengan bantalkan lengan jer.

------------------------ ******************** --------------------------




No comments:

Post a Comment