AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Tuesday, May 27, 2014

dunia - adil

As salam..

ntah kenapa... aku percaya dunia ini adil
kerana apa
yang berusaha terus berdoa dan bertawakal itu
pasti termakbul

cukup usaha,
cukup berdoa
cukup tawakal

pas ni..
aku akan usaha melakukan 3 perkara ini.
aku tak mahu lagi kehilangan benda dan perkara yang aku suka
i will do, and get it
whatever and whoever its takes.

mengalah tak bererti kalah.
cuma perlu strategik yg lebin licik.
perlu belajar menjadi tekun dan tegas dalam membina masa depan
selama mengikut syarak.

aku percaya Allah takkan membiarkan hambaNya sendiri.
aku percaya Allah mengetahui segala sesuatu.
3 kunci ni aku akan tanamkan dalam2 kat hati aku nih
no matter what, at least aku takkan kecewa lagi.

p/s: Asharah, let's do it!



No comments:

Post a Comment