AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Wednesday, May 14, 2014

kebenaran yg kita tak sangka kan?

salam...

seperti yang tertulis dalam tajuk kat atas...
sapa tahu, Allah maha KAya... lagi maha mengetahui setiap sesuatu
seperti yang aku jangka, Puan Alam Barzakh pastinya salah seorang dari org kuat MAOO atau yang mengenalinya.. kerana apa? anda semua boleh buktikannya sendiri.. kata2nya ketika memberi pendapat tentang diri aku, apa yang aku tulis, sangat sinis. bila dia menasihati MAOO dan wife begitu baik sekali.

dunia-dunia..
meletakkan kesalahan pada bukan tempatnya.. inilah yang aku nak marah sangat2. semua kesalahan di letakkan di pundak wanita sedang kita tahu, wanita punya 9 nafsu untuk dijaga. sebagai wanita, ibu, anak dan isteri pasti dia lebih tahu.

semoga dia tahu apa yang dia katakan...

tak apa... aku yang kena terima semua ini sendiri sebab dia mungkin tak pernah merasakannya, jadi bibir yang menyebut lebih mudah nak berkata kan? 'Asharah, bersabarlah...

saya takkan ada masalah ngan Puan, tapi Puan pun jgn ada masalah dengan saya. sebab saya tahu setiap apa yang saya buat. saya tak kata apa saja tindakan saya betul, sebab saya manusia. dan fitrah manusia melakukan kesilapan dan mempelajari dari kesilapan.  tapi ini bukan sebab manusia terus melakukan kesilapan ye tak?

aku petik kata2 nasihatnya:

 "cinta bukanlah perasaan. Cinta adalah pilihan.

tapi dia mungkin alpa.. mahupun terlupa...  akan kata2 ini...

Asal CINTA milik ALLAH
Perginya CINTA dengan izin ALLAH
Hilangnya cinta atas kehendak ALLAH
Dincintai dan mencintai anugerah dari ALLAH
it's Ok puan Barzakh, ini blog saya, kalo puan rasa saya ni tak baik.. jangan lagi baca Blog saya. sebab ini medan saya untuk luahkan perasaan. bukan kerana tak nak ikut nasihat puan, tapi saya perlukan masa yang panjang utk analisis apa yang puan luahkan.

puan ada anak, 1 hari puan juga akan merasakannya. ketika itu, jgnlah marah pada anak Puan, tapi fikirlah jika puan di tempatnya. 

puan jugak ada hak nak komen.. panjang, saya tak marah.. sebab saya percaya, ramai jer manusia hipokrit dalam dunia ini. 

harap maklum .

No comments:

Post a Comment