AkU yg SoranG

My photo
blog ini di reka oleh aku untuk mengemukakan pendapat dan perasaan aku mengikut teori rasional aku. segala perbendaharaan kata adalah kurang bagus untuk digunakan dalam mana2 dokumen formal. ini hati aku, cinta aku, jiwa aku, yang sebenar. kala aku marah, kala aku gembira, kala aku suka, kala aku sedih.. semuanya di sini.. aku jahat? kejam? ya ..semua itu adalah aku.. Utk kamu yg kurang mengenaliku, aku tak perlukan cemuhanmu kerana takdir kita berbeza.

Monday, May 5, 2014

oi oi oi!!!



oi jari!!
boleh tak jangan nak tengok jer whatsap?
boleh tak jangan nak taip2 apa2?
boleh tak padam jer msg2 dia?
dan
boleh tak jangan nak harap dia mesej?
dia tak tunggu pun msg kau..
pastilah
banyak lagi benda dia nak buat dengan pasangannya.
tak perlu fikir tentangnya


oi hati!!
boleh tak lupakan segala rasa yang ada???
boleh tak jgn nak sedih sangat?
tak cukup lagi rasa sakit yang ada?
tak cukup lagi rasa sakit dia beri sampai kau nak tunggu orang lain pulak?
boleh tak???boleh tak anggap dia dah tak ada?


oi...
penat dah akal ni ingatkan...
terimalah.. ni takdir...
dia bukan milikmu..
bukan hari tu, semalam, hari ni, atau masa depan...
pasangan dia terlalu sayang kan dia lebih dari mu..
percayalah,, ada yang mampu jaga dia lebih dari mu
mencintai dia lebih dari mu...

sedihnya hati,
pujuklah sendiri...
dia dah tak ada..
ada pihak tak sudi untuk dia jadi sahabatmu,
takkan nak tunggu orang maki baru nak berhenti?
takkan nak jadi terlalu hina untuk mendiam?
kecewa hidupmu kalau terus ikut hati...
sabarlah hati... sabar banyak2...

pasanganmu yang meminta,
sewajibnya aku turutkan demi kamu bahagia.
selamat tinggal sayang..

p/s:
 berjaya...!! dah 2 hari tak contact... tahniah asharah!kena kuat.. sakit ni nak jadikan hati lebih kuat!


1 comment:

  1. Kalau dah selamat tinggal sayang, elok lah. Jangan pulak malam-malam pergi mesej suami orang. Rasa cinta tu kejap je Allah bagi, nanti Allah tarik rasa cinta awk dan suami awak kelak, baru nak mohon ampun taubat nasuha..lepas tu suami kemalangan, tak sempat minta ampun..sia-sia je hidup. delete la semua ni..mulakan hidup baru..delete nombor dia tu..facebook pun delete...hati perasaan pun tak payah dah nak meluah-luahkan kat sini..luahkan pada Allah sahajalah. Blog awk ni banyak buruk dari baiknya.

    Buruk untuk masa depan awk, hati bakal suami awk, hati bekas kekasih awk yg pengecut sebab reti curi hati awk tapi tak berani nak putuskan tunang dia, buruk untuk hati isteri dia kalau dia membacanya..

    Ingatlah doa orang teraniaya sangat mustajab. Awk mesti tak nak menganiaya orang lain, bukan?

    ReplyDelete